Kapitány András

 

Kapitány András (1955-)

okl. gépészmérnök a termelési rendszer szakon (BME, 1979), okl. munkavédelmi szakmérnök (1984), MBA (1994) London Business School és a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem közös, angol nyelvű képzésén, egyetemi doktor,  (BME, 1985), okl. mérlegképes könyvelő (2002).

 

Több éven át folytattam REFA tanulmányokat, ahol az alapképzéstől az oktatói kurzusokig bezárólag elvégeztem és szereztem oklevelet (1988-1989). 1985-ben doktori címet szereztem a BME-en (1985), melynek témája atomerőmű biztonságtechnikai és élettartam mérések és vizsgálatok voltak. Később mérlegképes könyvelői oklevelet is szereztem (2002). Munkáim során mind a kutatás, a kísérletezés, az oktatás és a szakértés ill. ipari gyakorlat, majd a vezetés különböző szintjei fontos szerepet játszottak. Kezdetben beosztottként dolgoztam a Medicor Művek Központjánál, mint fiatal mérnök a vállalatirányítás és szervezés területén. Ezt követte a MTA KFKI Atomreaktorában egy 3 éves kutatási és gyakorlati munka, ahol az első magyar Atomerőmű tartályainak alapanyag vizsgálatát kellett elvégeznem, a vizsgálatokra módszereket kidolgoznom, amelyek később a reaktor tartály biztonságos üzemeltetéséről adnak információt.Ezek a mérések nagyon sok kreatív és mély gyakorlati és elméleti ismereteket igényeltek, és fizikailag is meg kellett valósítani. Később ebből a munkából több külföldi publikáció és többek között a doktori dolgozatom is született. Gyakorlati jelentőségei is igen magas szintű volt, mert a mérések és következtetések lényegesen befolyásolták a hazai atomreaktor tartályok (ill. hasonló reaktortartályok) üzemeltetését, és élettartamát.  

A MTA KFKI után a BME Közlekedésmérnöki majd a Gépészmérnöki Karára kerültem mint oktató. Az Ipari Üzemgazdaságtan Tanszékén, amit később Szervezéselmélet és Módszertan Tanszéken tanítottam 4 tantárgyban. Részt vettem az angol nyelvű idegenképzésben is. 

1982-1990 időszakban egy évig külföldön voltam a Stuttgarti Műszaki Egyetemen, mint ösztöndíjas.. 3 félévig meghívott előadóként tanítottam a Veszprémi Műszaki Egyetemen is. Vállalati Rendszer és Gazdaságtant és Szervezéselmélet és Módszertant tanítottam.

1985-től adjunktusként dolgoztam a BME Vállalat Vezetési és Szervezés Tanszéken. Az egyetemi munkám mellett mintegy 150 szakértői munkában vettem részt, a kezdetben  mint szakértő, később mint projekt vezető.

Ebben az időszakban saját vállalkozásban is végeztem mérnöki tervezői munkát és szakértést is.

1990-ben kerültem a Pannonplast Művekhez, mint Kontrolling főosztályvezető. Kezdetben főosztályvezető, a végén vezérigazgató helyettesként vezettem a Vállalatcsoportnál a Holding Kontrolling területét (17 vállalatból álló csoport).  

1997-től kezdve 3 évig a GEA EGI Rt-nél voltam mint gazdasági és általános vezérigazgató helyettes.

2000-ben szintén egy német tulajdonban levő céghez, a GA Magyarországhoz kerültem, mint gazdasági ügyvezető.

2002 és 2003 augusztusa között több rövidebb ideig dolgoztam :

-Sooter’s Csoportnál mint ügyvezető,

-Moldin Rt-nél mint gazdasági vezető

-Budapesti Főpolgármesteri Hivatalnál mint vezető főtanácsos

2003 augusztusától Multicard Kft-nél dolgoztam 16 évigmint ügyvezető igazgató.

2019-től vagyok nyugdíjban, és alkalmanként szerződéses munkaviszonyban, vagy saját cégemmel szerződéses megbízási munkában.

Számos publikációm és előadásom volt, részben a MTA KFKI –ban végzett kutató munkámhoz kapcsolódóan, részben oktatói tevékenységem során a BME Ipari Üzemgazdaságtan Tanszéken. 

 

Szakmai tevékenység összefoglaló. Munkáim  közül kiemelném 

 

Az  MTA KFKI-ben végzett munkámat, amely a Paksi Atomerőmű reaktor tartályára vonatkozott. Vizsgálati módszereket dolgoztam ki a reaktor tartály károsodás kiszámítására, ill.,  hogy lehet a biztonságos élettartamot megállapítani, és így a működési engedélyeket mérésekkel alátámasztva meghosszabbítani. A vizsgálatok az üzemi körülmények beállítására is információt szolgáltattak, amelyek az élettartamra is jelentős hatással vannak. 

Oktatási tevékenység a BME Gépészmérnöki Karán, és a Veszprémi Egyetem vegyészmérnöki képzésén. 

Tanított tárgyak : 

​-Vállalati rendszer és gazdaságtan

​​​​-Szervezés elmélet és módszertan

​​​​-Munkavédelem

​​​​-Informatika

Pannonplast Rt-nél 8 év alatt a kontrolling tevékenység teljessé tétele. A Holding 17 tagvállalatból álló havi és éves konszolidált könyvelésének és beszámolójának felépítése. Mivel akkor még Magyarországon még nem készült konszolidált mérleg, és erre standardok ill.  tapasztalatok sem voltak, ezért, és a külföldi befektetők miatt is az eljárásokat a Deloitte & Touche auditálta. A havi mérlegkészítés, és a 17 vállalkozás beszámolója így a következő hónap 5. munkanapjára előállt, és ez alapja volt a befektetők és a Tőzsde tájékoztatásának. 

Multicard Kft –nél a 16 éves vezetésem alatt megújult a bankkártya és a biztonsági személyi kártyák gyártása, megszemélyesítése. A chipes bankkártya bevezetésekor a banki piac 30%-át tudtuk megszerezni a biztonsági technológia innovatív fejlesztésével.

 

Budapest, 2024.január 28.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kiss István

Boross Zoltán (1929-2009)

Fodor Árpád